Soki i przeciery z pomidorów

Wiedza na piątkę

Soki i przeciery z pomidorów

Zdrowa, zbilansowana dieta to podstawa utrzymania zdrowia na lata. Mówi się, że kluczowe jest spożywanie co najmniej pięciu porcji warzyw i owoców w ciągu dnia. Dla niektórych może okazać się to trudne do zrealizowania przez zabiegany tryb życia oraz długie godziny pracy. Są jednak na to sposoby.

Soki warzywne i owocowe

jaki sok pomidorowyWarzywa i owoce są najlepiej przyswajalne przez organizm w postaci świeżej. Każda obróbka termiczna pozbawia je cennych wartości odżywczych. Jednak są sposoby na to, by dostarczać porcje świeżych warzyw i owoców. Jednym z nich są soki owocowo-warzywne. Jednym z popularniejszych owoców, z których powstają bogate w wartości odżywcze soki, są pomidory. Wiele osób zastanawia się jednak jaki sok pomidorowy wybrać, ponieważ producenci prześcigają się w produkcji coraz to nowych wersji tych produktów spożywczych. Sok pomidorowy powinien być źródłem takich składników mineralnych, jak potas czy witamina A. Im większa zawartość na 100 ml soku tych składników, tym sok będzie bardziej odżywczy. Soki pomidorowe są często łączone z innymi przecierami warzywnymi, na przykład z selera naciowego. Popularnymi dodatkami są też przyprawy, takie jak papryczki chili, imbir czy zioła prowansalskie. 250 ml soku pomidorowego może być jedną z pięciu porcji warzyw, które należy dostarczyć.

Soki są świetną alternatywą dla przekąsek owocowych i warzywnych w trasie czy podczas krótkiej przerwy w pracy. Idealnie sprawdzą się też dla dzieci podczas przerw szkolnych. Należy jednak sprawdzać skład soków przeznaczonych dla najmłodszych, ponieważ często producenci dodają niepotrzebne składniki. Czego należy unikać to z pewnością wszelkiego rodzaju cukry (oraz syropy glukozowo-fruktozowe) oraz konserwanty. Dlatego należy wybierać świeże soki z krótką datą przydatności.